Színek vállalati megjelenésben

Milyen szerepet játszanak a színek a vállalati megjelenésben?

A céges arculat legfontosabb része egy sokatmondó logó. Az embléma és a tipográfia mellett a színek is nagyon fontos részét képezik a logónak.

A színek nagy szerepet játszanak az életünkben. A színelmélet, a színpszichológia és saját tapasztalataink révén megértjük a színeket, és tudjuk, mit jelentenek. Sajnos sok vállalkozó a kedvenc színét is a logó fő színének képzeli el, de ez a legkevésbé kifizetődő és jó megoldás.

A Hartaiwerk logója is egy tökéletes példa. A narancssárga szín nem volt a kedvenc szín, de kreativitást, motiváltságat, pozitivitást tükröz. Ez pedig a piacon az ügyfelek tudatalattijára hathat.

Amikor tehát színt választunk a cégünk számára, érdemes néhány dolgot figyelembe venni, például a „fehér” sok országban a tisztaságot és az ártatlanságot jelenti, más országokban viszont a szín a „halált” jelképezi. A színkutatásnak ezért a lehető legalaposabbnak és legintenzívebbnek kell lennie – különösen a nemzetközileg tevékenykedő vállalatok esetében.

Színek a vállalati arculatokban.

A színek sokkal nagyobb szerepet játszanak az vállalkozásod számára, mint gondolnád, hiszen olyan üzeneteket, asszociációkat és érzéseket közvetítenek, amelyek jelentősen befolyásolhatják az ügyfelek vásárlói magatartását. Jó példa erre az a bizonyos „piros”, amelyet már a hozzá tartozó logó láttán is egy márkához rendelhetünk.

Az ügyesen megválasztott színkombinációkat a vásárló, ügyfél jól megjegyzi, mert a színek támogatják és erősítik egymást. Még sok egyszínű logó sem tűnik merevnek, hanem inkább „bölcsen megválasztottnak” lásd Apple, Facebook, Coca-Cola vagy magyar példánál maradva akár ide sorolható a Malév vagy az OTP logója.

A színátmenetek gyakran még mindig rossz szemmel nézik, mivel régebben a rossz grafikai tervezés jele volt a „Word-fejlécek”. Ma már gyakran jobban használják a színátmeneteket, és egy jól megválasztott, két színből álló színátmenet igazi fénypont lehet. Azonban továbbra is érvényes a következő: a kevesebb több.

Színek a webdesignban

A színek megválasztása is döntő szerepet játszik a weboldal sikerében, hiszen a színek célzott használata bizonyos menüknél, címsoroknál, szövegeknél és grafikai elemeknél bizonyos benyomást hagy a (potenciális) ügyfelekben.

Az egyes elemek színeit is különösen körültekintően kell megválasztani, mivel tudat alatt befolyásolják a kattintási magatartást. Például a „kosárba helyezés” gomb ügyesen megválasztott színe ugyanúgy befolyásolhatja a vásárlói magatartást, mint a mérete, alakja és pozíciója. A meleg és barátságos színek nagyobb valószínűséggel csábítanak vásárlásra, mint az agresszív vörösek. Itt is fontos, hogy kontrasztokkal dolgozzunk, hogy célzottan irányítsuk a vásárlót.

A színek pszichológiája a webdesignban is meghatározó szerepet játszik, és már a kezdetektől fogva figyelembe kell venni a weboldal tervezésekor. Fontos, hogy olyan harmonikus színkombinációkat válasszon, amelyek vonzóak a célcsoport számára. Továbbá a színeknek illeszkedniük kell az iparághoz, valamint a kínált termékekhez.

Mint láthatod mindenki meg tudja választani a számára legjobb színeket, de fontos tudni, hogy minden iparághoz és célcsoporthoz más-más szín illik.

Tippek:

Ügyelj arra, hogy logód színei ne hasonlítsanak a versenytársakéhoz, és válassz más színeket.

Ha lehetséges, használj a „saját” színeit a céges arculatod körül, például a ruházatában, a céges autó dekorációban vagy a marketing anyagokon.

A lényeg itt az, hogy diszkréten használd őket: Fóliák a falakon, üvegfelületeken vagy a bemutatóteremben, irodai anyagok, dekorációkon stb.

Egy jól átgondolt és teljes arculattervezéssel sok minden könnyebben megvalósítható, így időt és idegeket lehet megtakarítani (pl. nyomtatás és gyártás).

Szívesen segít neked is a Hartaiwerk, ha céges arculatot szeretnél terveztetni.

Ha tetszett amit olvastál oszd meg!