Saját weboldal vagy Facebook oldal? Az online jelenlét dilemmája vállalkozások számára 2024-ben.
Az online jelenlét kritikus szerepet játszik a vállalkozások sikerében és teljesen elengedhetetlen manapság. A döntés, hogy saját weboldallal vagy csupán üzleti Facebook oldallal rendelkezzen a vállalkozás, gyakran ismételt kérdés amelyekkel az ügyfelek megkeresnek. Mindkét lehetőségnek megvannak az előnyei és hátrányai, a vállalkozásoknak figyelembe kell venniük saját szükségleteiket, céljaikat és a célközönségüket a döntés meghozatalakor.Saját weboldal készítetése
Előnyök:
Professzionális megjelenés: Egy saját weboldal jól felépített megjelenése segíti az oldal olvasóit, hogy könnyen és gyorsan megtalálják a szükséges információkat. Nincs már szükség csillogó-villogó weboldalra ahhoz, hogy megfelelő módon, minőségi és naprakész információt adjon az érdeklődőknek.
Teljes irányítás: A vállalkozás teljes irányítást gyakorol a weboldala felett, beleértve a design-t, a tartalmat és az funkcionalitást is. Nincs a vállalkozás korlátok közé szabva, hogy mit, mikor és hogyan jelenít meg.
Egyedi domain: Egy céges weboldal saját domain néven fut így ez erősíti a márkát és könnyebb keresési találatokat biztosit az ügyfeleknek, érdeklődőknek.
Hátrányok:
Költségek: A weboldal készítése és karbantartása pénzbe kerül, beleértve a domain regisztrációtól a weboldal elkészítéséig mindenért fizetni kell. Egy weboldal elkészítése komplex feladat, amelynek ára van, de egy jól felépített oldalért megéri a befektetés.
Lassabb kezdeti elérés: Egy új weboldal lassabban építi fel a látogatói bázist, mint egy már népszerű platformon lévő oldal mint például a egy üzleti oldal a Facebookon.
Folyamatos karbantartás: Az oldal karbantartás és frissítést igényel amelyet a legtöbb esetben szakemberrel érdemes végeztetni. Egy weboldal összetett és a nem hozzáértő felhasználok abban könnyen, károkat tehetnek, amelyek adatvesztéssel járhatnak!
Facebook oldal:
Előnyök:
Ingyenes használat: A Facebook oldalak létrehozása, ha a cég magának csinálja akkor ingyenes, így nincs kezdeti költség. Természetesen sokféle beállítás van ezért érdemes ezt is hozzáértővel csináltatni.
Kapcsolatok: A Facebookon való jelenlét lehetőséget teremt a közvetlen kapcsolatokra az ügyfelekkel, és könnyen megosztható tartalmak segítségével terjesztheti a márka üzenetét. Fontos azonban, hogy a jelenlét folyamatos legyen és ne ad-hoc jelleggel kerüljenek közzétételre tartalmak!
Gyors elérés: A Facebookon való jelenlét gyorsabban elindítható, és könnyen elérheti azokat, akik már aktívan használják a platformot, bár hozzá kell tenni, hogy a fizetett hirdetések nélkül manapság már ez a felület sem hoz jó eredményeket minden esetben.
Hátrányok:
Korlátozott irányítás: A vállalkozásnak korlátozott irányítása van a Facebook oldala felett, és a platform változtathat az algoritmusain és szabályzatain.
Folyamatos posztolás: Egy Facebook oldalra folyamatosan tartalmat kell készíteni, hogy az algoritmus megfelelőnek, és aktívnak találja az oldalt. A kezdeti lelkesedés hamar alábbhagy ezért az oldal kezelését érdemes marketingesre bízni.
Fizetett hirdetésekre való szükség: A nagyobb láthatóság és az ügyfélkör bővítése érdekében a fizetett hirdetésekre való támaszkodás lehet szükséges. Ezzel semmi baj jól felépített hirdetésekkel tömegeket lehet elérni.
Végül is, a választás a vállalkozás egyedi igényeitől függ. Ideális esetben a vállalkozásnak mindkét lehetőséget érdemes fontolóra venni, és egy jól felépített stratégiát alkalmazni, amely kihasználja mindkét platform előnyeit a legjobb eredmény elérése érdekében.
Szerencsére a Hartaiwerk mindkét esetben segítségedre tud lenne válaszd akár a közösségi média marketinget akár elhatároztad, hogy bizony 2024-ben már lesz egy jól működő weboldala vállalkozásodnak.