Az arculattervezés korábban arról szólt, hogy a koncepció meghatározása után a grafikus elkészítette a guide alapján a cégnek az arculatát majd a megtervezett grafikai produktumokat nyomdai gyártásba küldte.
Nagy általánosságban a következő termékek készültek el a grafikus gondozásában,
- Lógó
- Névjegykártya
- Mappák
- Fejléces papír
- Egyéb nyomdai termékek
Ezeket természetesen a grafikus az ügyfél igényei alapján még rengeteg dologgal tudta kiegészíteni az Európlakáttól egészen a rollupig. Itt a grafikai tervezés költségén felül még jelentős nyomdai költséggel kellett az ügyfélnek számolnia. Egyre több online lehetőség jelent meg az ügyfelek számára ahol tudta termékeit hirdetni de nem volt szüksége nyomtatásra. Gondoljuk akár a Facebookra.
Természetesen a nyomtatás továbbra sem fog kimenni a divatból vannak olyan alkalmazási területek ahol szükséges a nyomtatás. De az jól látható, hogy az elmúlt években a nyomtatás a háttérbe szorult és előtérbe kerültek a digitális arculati produktumok mint a következők,
- E-mail aláírás
- Közösségi média oldalak
- weboldal
- applikáció
- online hirdetések
A felsorolásban látható produktumok nem új keletűek, voltak már régebben is de az biztos, hogy az online tér hódításával egyre erősebb a digitális arculatok jelenléte. Egyet biztosra vehetünk, hogy ezek az arculatok, vagy arculati elemek egyre csak erősödni fognak és teret fognak hódítani maguknak.
Ellenben nagy hiba lenne csak online térre tervezni. Biztosan vannak olyan cégek amelyeknek ez elegendő, de manapság még a legtöbb KKV-nak szüksége van offline arculatra vagy nyomtatásban megjelenő grafikai termékre is. Mit értek pontosan az alatt, hogy hiba lenne csak online térre tervezni?
Ha készítünk egy arculatot és az online térhódítása miatt mondjuk RGB színtérben tervezünk akkor az ott megadott erőteljes színkódok nyomtatásban fakónak tűnhetnek. Ez azért van mert a digitális RGB színtere sokkal nagyobb részt fed le mint a nyomdai CMYK színtér ebből adódóan előfordulhat, hogy ami kijelzőn jól néz ki az nem biztos, hogy nyomtatásban is így lesz. Ezért fontos, hogy továbbra is jól válasszuk meg a tervezésnél használt színteret vagy használjuk direkt színeket, bár ezek a költségeket nagyban tudják növelni.
Tehát összefoglalva az online arculatok térhódítása valószínűsíthető a következő évekre de ez mellett nem szabad megfeledkezni a hagyományos grafikai produktumokról sem.